Camaro Zone Forums banner
21 - 40 of 60 Posts

·
Registered
Joined
·
489 Posts
couldnt you get a ball mount and just mount it in that FM hole? those ball mounts are like 3/8 hole with rubber i think?
you can do alot of stuff ...to that hole. im pretty sure its 3/8 in diameter with the stock rubber piece, yea when you remove the antenna the rubber...mount piece and antenna should be separate, so you can just slide your antenna in the rubber, and secure it using the post they give you behind the spare, just 2 pop rivits you gotta drill.....wish i had a camera...
 

·
Registered
Joined
·
6,764 Posts
i dunno much abou CB radios, but I'm wondering if its practical to sling the antenna under the car like in the groove just inside the rocker panel...

any thoughts?
 

·
Registered
Joined
·
5,314 Posts
^^^ You mean like this-



?
 
  • Like
Reactions: 1369666

·
Registered
Joined
·
489 Posts
i dunno much abou CB radios, but I'm wondering if its practical to sling the antenna under the car like in the groove just inside the rocker panel...

any thoughts?
you wouldn't get very good signal TX or RX, if i have a good visualization of what your saying.

a CB radio antenna must be vertical, if horizontal you are not shooting a incorrect signal, instead your shooting into the ground and the sky, possibility you shot a hard to understand skip....the signal needs to be sent side to side, not up an down. they make antenna's however that go in all directions, known as radials. Great for "DX" or skip..

illistration for post: Slope Font Line Rectangle Parallel


a cb radio antenna to receive the best your antenna should be a full wave. 11 meters
(i think it might be 10?)

they make smaller antenna's such as "fire stick" "Wilson" but most have "coil packs" to make up for the lost antenna to lower SWR (standing wave ratio) so you dont fry your radio. your transmission (TX) will suffer of a half wave, or 1/8 wave. but you will still get out about 5-10 miles. While there are stations running 1000 watts, you can hear them for a good 25mi-50mi even 100 miles depending on land and wattage's they are pushing. you can talk back to them using about 50-100 watts.
Even though CB radio is basically "line of sight", meaning they can talk to you as long a mountain is not in the way. with watts over 5w you can power through the mountain.

This isn't necessarily WHY people Get CB radio's tweeked and get amps for power, and set antenna's 75 ft in the air at their home.

Some of them get them to receive and "shoot" "DX". you can receive DX from a good antenna, at least 1/8 wave, and a good CB, usually on Channel 6...

DX is signals bouncing off the charged ionosphere, which is charged from Sunspots, solar flares etc...
during DX you can hear California, NYC, Britain, Columbia, Jamaica and other good transmissions about 10 seconds long, sometimes longer. However, DX last for about 5-6 hours, but sometimes all day & through the night.. with people running watts, they POWER up to the ionosphere and the same power is then distributed to other states countries miles and miles away.

THE FCC makes it illegal to:
1) run power more then 5 watts on the cb bands.
2) Communicate more than 250(?) miles
3) interfere with tv's and other equipment..< why its illegal to run watts

what the FCC Doesn't tell you is that for four states, they have ONE guy to take CB complaints.
Unless you interfere with someones tv, radio etc. your probably not going to get in trouble, because so many people run power its insane....

hope i answered a few questions you had
 

·
Registered
Joined
·
5,314 Posts
^^^ Hahaha! I like your drawing better, looks like a Honda Hatch :lol: :lol: :lol:
 

·
Registered
Joined
·
489 Posts
^^^ Hahaha! I like your drawing better, looks like a Honda Hatch :lol: :lol: :lol:
no your drawing is hilarious as it looks like a 2 yr old drew it up lmao

the car looks like it has a tumor on the rear end, the driver is WAY too happy man

Edit:

the wheels look like they would be really bad for your suspension
WHAT HAPPENED TO THE STEERING WHEEL?
How do you get out!?
LMAO and the BIG question mark!!
the arrows to the OBVIOUS antenna complete IT ALL!!

***John Madden on: CB radio antenna's***
 

·
Registered
Joined
·
5,314 Posts
no your drawing is hilarious as it looks like a 2 yr old drew it up lmao

the car looks like it has a tumor on the rear end, the driver is WAY too happy man

Edit:

the wheels look like they would be really bad for your suspension
WHAT HAPPENED TO THE STEERING WHEEL?
How do you get out!?
LMAO and the BIG question mark!!
the arrows to the OBVIOUS antenna complete IT ALL!!
I can't stop laughing now :lol: That's about as good as I can draw with the touch pad thing on my laptop :lol:
 

·
Registered
Joined
·
713 Posts
Discussion Starter · #32 ·
lol..... i missed some funny shit.... and yeah you guys got it but its bad to talk to people 155 miles away. a horizontal dipole will DX like crazy, a vertical stays closer to the earth than beaming straight into the sky like a horizontal dipole
 

·
Registered
Joined
·
5,314 Posts
^^^ nice catfish lmao
 

·
Registered
Joined
·
489 Posts
lol..... i missed some funny shit.... and yeah you guys got it but its bad to talk to people 155 miles away. a horizontal dipole will DX like crazy, a vertical stays closer to the earth than beaming straight into the sky like a horizontal dipole
plus we only get 11 year periods of skip, and theres like 90+ people shooting, so only the strongest get out, great for local truck and local base stations though, works great in my car
 

·
Registered
Joined
·
6,764 Posts
bwahaha, funny responses galore.

for the record, this is what I had in mind:


but thanks 1369666 for an informative post, I did not now anything about CB radios other than that they are the easiest way to pick out unmarked cruisers. that also answers my question as to why cops don't hide their antennae.
 
  • Like
Reactions: 1369666

·
Registered
Joined
·
713 Posts
Discussion Starter · #39 · (Edited)
yeah i been getting DX lately. from Texas and the south. then i change the channel.....

i need to repair my HR2510, its a 10meter radio or ham that needs a licence, but mine has been changed to accept 26.00Mhz~29.500 so i get all cb channels but my audio IC chip has gone south on me OR the caps around it. i was told the caps with age and there undervoltage tend to leak or short causing the chip to heat up and turn off so i got to replace some caps on my radio. but if i get it working again its basically a beefed up cb
 

·
Registered
Joined
·
489 Posts
bwahaha, funny responses galore.

for the record, this is what I had in mind:


but thanks 1369666 for an informative post, I did not now anything about CB radios other than that they are the easiest way to pick out unmarked cruisers. that also answers my question as to why cops don't hide their antennae.
well, if you put it there not only will the car get in the way of the signal, but your swr's would be something in the range of 7-10 (get a meter from radioshack to test SWR) also your sending range would be about a half a mile, you just cant do it.

However, more and more counties are switching to digital, which requires a small antenna, im sure with digital you could probably hide the anntenna where ever. BUT im not sure.....

as far as the ham radio, STAY ON CB channels and you will be fine.
You can adjust the frequencies for hard to hear/far stations (im jealous!!!)
RUN IT!!! but yea get it fixed, that's a good radio i say!
i also say F THE FCC!!!
you can also shoot skip on frewuency 27.555 (wiki for more off band stations)

BTW Fiarfenox (LOL)
THANKS for the THANKS on my really long explaination on CB.
If you would like to learn more about CB and the many things you can do/cant do.

visit the FCC website
and go to google and look up forums for CB, also try WIKI for learning about DX, watts, how CB truly works, "CB slang" and most importantly 10 - codes....10 codes are great way to talk to a far or unreadable station, 10-1 for example means, (i think) poor transmission 10 -2 good TX and 10-9 means, Say again and so on, its where 10-4 came from...

Cb's are also very good for long bored nights and if your lost on the interstate, simply ask:
Break 19, Driver on 355 looking for I90 and I think i passed it! im at mile marker 1..1..9..headed east bound. help a fellow out? comeback....
and you should receive help from a local driver or base, don't trust everything you hear though...

and remember CB stand for......

CONSTANTLY BUYING!!!
 
21 - 40 of 60 Posts
Top